قابل توجه اتباع افغانستانی دارندگان مدارک غیر معتبر ساکن در جمهوری
اسلامی ایران
در ادامه طرح سرشماری اتباع افغانستانی غیرمجاز ساکن در کشور ؛
نظر به اینکه مقرر است اتباع افغانستانی« دارای مدرک اقامت منقضی شده » که در
ایران سکونت دارند نیز مورد سرشماری قرار گیرند.بدینوسیله به آگاهی می رساند
طرح مذکور از تاریخ 1396/05/17برابر برنامه زمانبندی به شرح ذیل به مورد اجرا
گذارده خواهد شد:
اتباع افغانستانی مشمول طرح فرصت دارند تا از تاریخ 96/05/17الی 96/06/06 با ورود به سامانه اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور به آدرس
اینترنتی:
sarshomari.moi.ir
و پس از وارد نمودن اولیه اطلاعات خواسته شده در قسمت
مربوط به نوبت دهی ، نسبت به اخذ نوبت جهت شرکت در طرح یادشده به صورت اینترنتی
اقدام کنند .
الف)مشمولین طرح
1-دارندگان
مدارک آمایش غیر معتبر 1 الی 9
2-دارندگان
گذرنامه با روادید و یا پروانه اقامت منقضی شده (از تاریخ 1380/01/01 تا
تاریخ 1395/01/22)
تبصره1: دارندگان برگ تردد
بین شهری ، انتقالی ، المثنی کارت آمایش که دارای سوابق آمایشی 1 الی 9 می باشند
مشمول طرح
می باشند.
تبصره 2 : دارندگان گذرنامه
سفید و فاقد روادید و دارندگان کارتهای آبی و سفید قبل از آمایش یک (سال 1380)
مشمول طرح سرشماری نمی باشند .
تبصره 3: تصویر نمونه های
مدارک باطله و غیر معتبر مذکور در سامانه طرح جهت آشنایی با آنها قابل رویت می
باشند .
3-دارندگان برگ تردد منقضی اعتبار از تاریخ 1380/01/01 تا
کنون
4-جاماندگان از مرحله اول طرح سرشماری
ب)چگونگی مراجعه و ثبت نام
1-
نوبت دهی به صورت اینترنتی انجام می شود.
2- فقط سرپرست خانوار » با مراجعه به یکی از
کافی نت های معتبر ، دفاتر کفالت (خدمات اتباع خارجی) و یا از منزل خود
می تواند جهت اخذ نوبت اینترنتی اقدام نماید .
3- لازم است مشمولین طرح سرشماری با مراجعه
به سامانه اداره کل اموراتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور به آدرس اینترنتی (sarshomari.moi.ir) نسبت به تکمیل
اطلاعات اولیه و اخذ نوبت اقدام نموده و کد رهگیری مربوط را که از طریق سامانه در
اختیار فرد قرار می گیرد در زمان مراجعه به دفتر کفالت (خدمات اتباع خارجی) مورد
نظر ارائه نمایند.
4- سرپرست مشمولین طرح سرشماری لازم است نسبت
به اسکن عکس پرسنلی سرپرست ، مدرک غیر معتبر آمایش یا برگ تردد یا گذرنامه خود و
سپس بارگذاری فایل آن در سامانه نوبت دهی اقدام نمایند.
5- پس از اخذ نوبت به صورت اینترنتی ، لازم
است در زمان مقرر تمامی اعضای خانوار مشمول طرح سرشماری به دفتر کفالت
(خدمات اتباع خارجی) تعیین شده مراجعه و نسبت به تکمیل فرایند ثبت کامل مشخصات در
طرح سرشماری اقدام نمایند.
ج)مدارک مورد نیاز در زمان مراجعه به دفاتر کفالت خدمات اتباع خارجی:
1- دارندگان مدرک آمایش 1 تا 9 یا برگ تردد معتبر
ارایه اصل مدرک آمایش – گواهی
تولد فرزندان(گواهی پزشک یا ماما ، گواهی بیمارستان ، استشهادیه محلی در صورت تولد
فرزند در منزل – اصل عقد نامه و یا
طلاقنامه
2- دارندگان
گذرنامه:
ارایه اصل گذرنامه –گواهی تولد
فرزنداان(گواهی پزشک یا ماما ، گواهی بیمارستان ، استشهادیه محلی در صورت تولد
فرزند در منزل)- اصل عقدنامه و یا طلاقنامه
تذکر: تاریخ عقد می بایست قبل از تاریخ 95/12/28 باشد.
3- دارندگان برگ تردد:
ارایه اصل برگ تردد - گواهی تولد فرزندان(گواهی پزشک یا ماما ، گواهی
بیمارستان ، استشهادیه محلی در صورت تولد فرزند در منزل) – اصل عقد
نامه و یا طلاقنامه
4- جاماندگان
گام اول طرح
« مدارک مورد نیاز در زمان اخذ نوبت از دفاتر کفالت (خدمات اتباع خارجی)
اعلام می شود »
د)زمانبندی مراجعه و نوبت گیری در سامانه اینترنتی :
1- دارندگان مدرک غیر معتبر آمایش 1 تا 9 : از
تاریخ 96/05/17 لغایت 96/05/23
2- دارندگان گذرنامه با روادید و یا پروانه
اقامت منقضی شده : از تاریخ 96/05/24 لغایت96/05/30
3- دارندگان برگ تردد: از تاریخ96/05/31 لغایت 96/06/06
4- جاماندگان گام اول طرح (نیازی به اخذ نوبت
اینترنتی ندارند و به صورت حضوری به دفاتر کفالت ـخدمات اتباع خارجی سکونت خود
مراجعه نمایند.
نکات مهم :
1-مجدداً تأکید می گردد در زمان مراجعه به
کافی نت ها برای اخذ نوبت « فقط سرپرست خانوار » حضور پیدا کند .
2-ارائه هرگونه اطلاعات غلط و یا مدارک جعلی
و یا اطلاعات اشخاص دیگر ، موجب حذف کامل نوبت گیرنده از سامانه طرح خواهد
شد .
3-اتباعی که احتمالاً بدلیل ارتکاب برخی
جرایم دارای سابقه زندانی منجر به حکم طرد از کشور می باشند ، اجازه شرکت در طرح
را ندارند.
4-هرگونه اصلاح مشخصات و تغییر عائله خانوار
پس از اخذ نوبت اینترنتی امکان پذیر نمی باشد .
5-هزینه قابل پرداخت برای اخذ
نوبت اینترنتی در کافی نت ها و اخذ کد رهگیری نوبت گیری (به همراه اسکن عکس
و مدارک) برای هر خانوار طی توافق انجام شده با اتحادیه صنف فناوران رایانه
مبلغ 60/000 ریال برای « هر خانوار » تعیین شده است .
6-راهنمای تکمیل فرم نوبت دهی و آشنایی با
نمونه مدارک در سامانه طرح پیش بینی گردیده و قابل مشاهده می باشد .